Тема: « Проєктна діяльність в закладі дошкільної освіти, з використанням технології «Стіна, стеля, підлога, які говорять»

Сьогодення сучасної дошкільної освіти є багатоманітним та цікавим. Можна обирати технологію, розробляти власні інновації, підвищувати професійний рівень. А зміни – неминучі, швидкісні, реальні. Якщо персональний простір, у якому живе дитина, не задовольняє її вікових потреб, вона відчуває сильний дискомфорт, отже, виростає емоційно і фізично недозрілою, не здатною до інтимно-особистісних відносин із середовищем тощо (М.В. Осоріна). Щось дитина у просторі свого життя приймає, від чогось відчужена.

Дошкільник уже добре володіє своїм тілом, проте тілесна, а тим більше психологічна взаємодія з довкіллям, що робить цей світ “своїм”, ще в процесі становлення. Тому як сучасний вихователь, я теж прагну до постійного самовдосконалення, готовності до запровадження інновацій, здатності творити власний досвід освітньої діяльності, мобілізуючи свій особистійний потенціал задля ефективності взаємодії з дітьми.

Допомагає мені в цьому робота за програмою «Впевнений старт», яка реалізує державну політику в галузі освіти щодо питань особистісного розвитку дитини, що дозволяє сформувати загальну культуру життєдіяльності дитини старшого дошкільного віку, та дає можливість розкрити дитині соціальний світ, допомагає здобути соціальний досвіт, зрозуміти своє місце у соціумі як активного учасника. За твердженням Лідії Божович, лише через вивчення ставлення дитини до дійсності і, насамперед, до суспільної діяльності пролягає шлях до вивчення її особистості.

До програми «Впевнений старт» дуже гармонійно вписалася міжнародна технологія «Стіна, стеля, підлога, які говорять»,з якою я познайомилася завдяки доктору педагогічних наук К.Крутій, а потім і в Інтернеті. Наступним етапом стало підготовка дидактичного матеріалу, оформлення стіни у вигляді казкової лісової галявини з магнітно- крейдяних полотнищ на яких можна використовувати магнітні предмети покупні так і зроблені власноруч, можно малювати дописувати. (фото стіни)

Ознайомившись з технологією «Стіна, стеля, підлога, які говорять» мене зацікавило те, що можна об’єднати роботу за програмою «Впевнений старт» та технологією визначивши етапи використання технології в творчо-ігрових проектах Діти самі виражають себе на стінах і підлозі (розмальовують, розміщують свої малюнки) і стіни нашої групової кімнати, і підлога «говорять» разом з дітьми. Дуже забавно спостерігати коли малюки після проведеного заняття, або іншого заходу починають відображати на стіні свої враження, очікування, або те що хотіли б отримати, або побачити.

Використання даної технології забезпечило моїм дітям можливість бути повно власними господарями свого персонального простору. Дану технологію я розпочала впроваджували з минулого року і дуже нею задоволена. Бо мої діти тепер отримуючи необхідну інформацію, можуть самі планувати свою діяльність, конструктивно використовуючи весь простір групової кімнати.

Частину стіни заповнюємо за бажанням дітей і даний матеріал знаходиться там до того моменту, поки вона актуальна дітям. Наступну частину «Стіни, яка говорить» заповнюємо в той день, коли відбувається та чи інша освітня подія, наприклад: після проведеного заняття там з’являються завдання на закріплення: розмальовки, цікаві пазли, мнемотаблиці, картки-схеми. Так, під час планування дня я спільно з дітьми використовує різні символи: картинки, ребуси, завдання, загадки, нібито відкриваючи таємницю тієї діяльності, яка буде відбуватись сьогодні.

Дуже гарним помічником в роботі як з дітьми так і з їх батьками стало наше «Дерево ідей» - простір для розміщення матеріалів різних авторських ідей дітей .(фото дерева). Це можуть бути різні теми: «Дружба», «При року», «Ми маленькі патріоти», «За, що я люблю своїх батьків», «Моя улюблена іграшка», «Коли треба говорити дякую», «Мій маленький друг» та багато інших. Замість звичного паперового носія до «дерева» діти прикріпляють - «вироби, аплікації та малюнки придумані та зроблені самими дітьми.

Створення умов для організації сучасної ігрової діяльності дітей, дало змогу спонукати кожну дитину до максимального прояву самостійності, реалізації задумів і бажань, здатності дати покладатися на власні сили, діяти відповідально, розсудливо, творчо та креативно.

Так виникла ідея створення різних творчо-ігрових проєктів. Моя практика доводить, що найкраще діти засвоюють знання про світ і опановують важливі компетенції в ігровій та соціальній практичній діяльності. Важливо з малку навчити дітей умінню домовлятися, узгоджувати свої інтереси з потребами та бажаннями інших, знаходити різні шляхи розв’язання життєвих ситуацій.

Соціально-ігрові проєкти є короткотривалі і довготривалі, мені більше подобається називати їх творчими – тому що діти можуть проявити свою творчість у будь якому виді діяльності.

Так роботу над проєктом «Відкриваємо музей» (фото, конспект) розпочали зі складання алгоритму під час якого могли побачити, якщо припустились помилки, або були з чимось незгодні можна не визначитись з подальшим ходом роботи. Завдяки магнітним картинкам, які швидко переставляти, корегувати, розробили алгоритм дій по створенню музею. Діти мали можливість вільного доступ до стіни і можливості спілкування, обговорення з друзями та виконання завдань в командами.

Наступним був проєкт «Кав’ярня – це смачно та корисно» (фото, конспект), що дозволив вибудовувати організовано-освітню роботу з дітьми фронтально, по командах, по підгрупах. Під час виконання різних цікавих вправ та ігрових завдань у дітей розвивалося зорове сприйняття, поповнювався словниковий запас, діти навчилися аналізувати та роботи висновки. Обговорюючи завдання діти вирішували послідовність, правильність виконання дій. За рахунок наочного моделювання краще запам’ятовували, що за чим, набували досвіду діяти за планом, планувати свої дії. Навіть після закінчення проекту на одній із частин стіни матеріал знаходився доки він був цікавий дітям.

Але самим цікавим та незвичайним для дітей був проєкт «Коло друзів», (відео, конспект) під час якого діти мали змогу відчути себе режисерами, журналістами, кінооператорами, втілюючи авторську ідею створити фільм про своїх друзів. Використання кінокамери, мікрофона, а потім побачення результату роботи - фільм «Хто наші друзі», де діти побачили самих себе в кіно, мало не аби якого враження та впливу на свідомість дітей. Діти були здивовані тим, що друзями можуть бути не тільки діти їхнього віку, а дорослі.

Адже в епоху Інтернету, коли знання всього світу здаються доступними, ніхто не може контролювати потік інформації, а використання сучасних інформаційних технологій співзвучне сучасним життєвим позиціям та дає дитина можливість робити із задоволенням тільки те, що сама вибрала, те, що їй цікаво.

Створення таких проектів створює умови в розвитку вільної творчої особистості дитини, спроможності діяти самостійно, відповідно до ситуації, набувати життєвого досвіду, лідерських задатків, впевненості, адаптації до соціуму.

А використання технології «Стіна, стеля, підлога, які говорять» допомагають мені по-новому поглянути на освітній простір та своєчасно підлаштувати його під запит дітей та особливості їхнього сприймання та психофізіологічного розвитку.

Кiлькiсть переглядiв: 217

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.